SR19 Hrebeňom západnej časti Volovských vrchov

Prírodné rezervácie | Mapy | Mapa | Popis | Fotogaléria
Chodníky a cyklotrasy | Webkamery | Výlety do okolia
Klikacia mapa s turistickými chodníkamiDetailná turistická mapa 1:50000

Poloha: Volovské vrchy (západ).
    Východiskový bod: Dedinky, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Hnilec, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Časový rozvrh: Dedinky - Palcmanská Maša 0h 30“ - Dobšinský kopec 0h 30“ - Kruhová 0h 30“ - Dobšinský vrch 1h 00“ - Smrečinka 2h 15“ - sedlo Súľová 0h 30“ - Hnilec 0h 45“

Spolu: 6 hodín
    Prevýšenie: 555 m
    Mapa: Slovenský raj, mierka 1 : 50 000 (list 124), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Slovenský raj - Južný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Stredne náročná a pomerne dlhá trasa. Väčšinou vedie po kvalitných lesných cestách s dobrým značkovaním. Úvod a záver trasy prechádzajú popri hlavnej ceste a vyžadujú si zvýšenú opatrnosť.

Základná trasa: Túra sa začína v malebnom horskom prostredí v okolí vodnej nádrže Palcmanská Maša. Vystupuje a prechádza hrebeňom oddeľujúcim Spiš a Gemer. Jeho časťou prechádza aj hranica ochranného pásma národného parku Slovenský raj. Reliéf hrebeňa umožňuje nenáročný prechod s peknými výhľadmi do okolia Hnileckej doliny a na veľkú časť severného Gemera.
    Začneme v obci Dedinky (795 m) a vyberieme sa po zelenej turistickej značke (5723) juhovýchodným smerom. Prejdeme po hlavnej ceste popri vodnej nádrži Palcmanská Maša, vyjdeme na priehradný múr a prídeme k rázcestiu pri železničnej stanici Dedinky. Odtiaľ pokračujeme doľava po modrej značke (2825), neskôr krátko klesneme k rázcestiu Palcmanská Maša, kde odbočíme doprava popod podjazd.
    Po chvíli odbočíme doľava, zídeme z cesty a po žltej značke (8745) vystúpime hore lúkou k rázcestiu Dobšinský kopec (851 m).
    Z príťažlivého horského prostredia v okolí vodnej nádrže Palcmanská Maša sa dostaneme na vyhliadkový hrebeň pod Dobšinským kopcom. Pekné výhľady nás budú sprevádzať aj počas ďalšej časti výletu. Z rázcestia Dobšinský kopec odbočíme doľava a pokračujeme po červenej značke (0901) východným smerom. Vystúpime na hrebeň a ďalej pôjdeme zvlneným terénom ponad zjazdové trate k sedlu Kruhová (966 m).
    Pokračujeme po červenej značke a mierne zostúpime cez lúky a les do výrazného sedla Dobšinský vrch (898 m). Ďalej sledujeme červenú značku a vystúpime zvlneným terénom. Trasa vedie cez les, lúky a lesné rúbaniská a na viacerých miestach poskytuje pekné výhľady. Stúpanie sa končí pri rázcestí Smrečinka (1225 m), ktoré je najvyšším bodom trasy.
    Zo Smrečinky zostúpime lesom, až prídeme na lúku. Čaká nás krátky výšvih, za ktorým pokračujeme stále dolu cez les a rúbaniská k rázcestiu v sedle Súľová (910 m).
    Opustíme chodník s turistickým značkovaním a odbočíme doľava na hlavnú cestu. Vyberieme sa dolu po ceste a onedlho sa ocitneme v cieľovom bode trasy - v obci Hnilec (670 m), kde využijeme možnosť občerstvenia.

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy